Hogyan változtatták meg a digitális csatornák a könyvkiadást- és terjesztést? Milyen kihívásokkal és milyen lehetőségekkel kell szembenézniük a kiadóknak? Teltház mellett zajlott le a Kreatív és a Diversity in Book Publishing (DBP) könyvszakmai tanácsadó cég első könyvmarketing-konferenciája. ... A Google Books modelljének magyarországi lehetőségeiről beszélt Bodó Balázs, a BME médiaközpontjának kutatója, illetve arról, hogy mit tanulhat a könyvkiadás a zeneiparnak a digitalizálással való küzdelméből. Nagy tanulság szerinte, hogy a digitális jogvédelmi (drm) rendszerek nem működnek. Megjegyezte, hogy a feketepiac az e-könyvek esetén is sok szempontból jobb szolgáltatást nyújt, mint a hivatalos csatornák ? és nem azért, mert ingyen lehet az anyagokhoz hozzájutni. Minderre -- illetve arra a kérdésre, hogy ki fogja elvégezni a hazai könyvkincs digitalizálását -- érvényes választ kell adnia a könyvkiadásnak. (via)